Vapaastihengittävä, lähes 8500rpm kiertävä V10 moottori yhdistettynä ajattomaan ja tyylikkääseen koriin. Vaikkakin menohaluja löytyy jo alkuperäiskuntoisenakin kiitettävästi, kasvoi kiusaus moottorin ahtamisesta liian suureksi.
Menohaluja kaivattiin siis lisää, mutta moottorin luonne oli säilytettävä mahdollisimman hyvin. Pakokaasuahdin ei tässä tapauksessa tullut kyseeseen, vaan katseet kääntyivät mekaanisiin ahtimiin. Mekaanisen ahtimen suurimpana etuna on moottorin luonteen säilyttäminen "vaparimaisena". Ei tokikaan sovi unohtaa mekaanisen ahtimen uniikkia soundia.
Ahtimeksi valikoitui ESS Tuning VT760 -setti, Whipplen ahtimella.
Asennustyön ollessa vaativa sekä työläs, on huomioon otettavia asioita lukuisia. ESS Tuning seuloo melkoisen tarkkaan yritykset, joille suostuvat myymään ahdinpaketteja.
Vaihtotyön vaatiessa mms. moottorin irroituksen, saadaan aikaa menemään asennukseen useita kymmeniä tunteja. Lopussa kuitenkin kiitos seisoo kun vehkeet saadaan ensimmäistä kertaa tulille. Tuplatsekkaukset vesilinjoille, paikkojen käyttö lämpimäksi ja säätötyön pariin.
ESS ilmoittaa tunnetusti todella tarkkaan ahtimien maksimituoton, sekä täten myös oletetut teho- & vääntölukemat. Tämänkin kanssa päädyttiin todella lähelle kys. lukuja.
Julma laite, todella hienolla dynolapulla. Kaiken kruunaa upea mekaanisen ahtimen soundi, joka ei varmasti jätä ketään kylmäksi.